Monday, July 4, 2011

Jambu Epal

Smlm adik ipar ngan mak sedara baru blk dr Cameron . .
ada la jugak buah tgn utk aku, tk ketinggalan utk Syirah . .


Yang sgt2 menarik tertarik da bomm nya, terkejut, teruja, jakun + perakkk nya bila aku nmpk buah nie . . buah apa?? Jambu Epal, tu la nama buah cantik manis nie . . . hahaha . .
1st time aku penah tgk, penah belek2 (^ ___ *)
buah dia terasa lembab2, nampak urat2 buah . .

Nak mkn sayangggg, cantikk, hijau dia terserlah keayuan buah tu! hahaha ..
aku tanya kawan2, rupanya dorg kenal buah nie . . ada kwn aku penah jumpa since 2006, akuu??? 2011 baru tau keujudan buah nie .. hahaha


Dari apa yg kawan2 aku cite kan . . . Jambu Epal nie, beno nya . . .
buah jambu batu . . . ahaaa, jambu original tu
bukan la ada kacuk jambu ngan epal ke hape (tu la yg aku pk pun mula2)
cite nya .. jambu batu tu, dikikis kulit nya . . . di rendam dlm air gula dan pewarna , ada 2 warna, hijau dan merah . . . pandai dorg nie kan ?? terpk buat benda cam nie bg menarik org ramai membeli . .
ada jugak kwn aku bgtau, sebenarnya buah nie dh tk diluluskn oleh MARDI, sbb membahayakan kesihatan . . tp tu la still ada jual kan, cane? huhuhu ..

Buah nie bila dipotong, sebijik sebijan le cam jambu batu tu . . . sbb mmg jambu batu pun kan , hehehehe .. cuma dh dijerukkan laaa . . . weeee ~!! aku tertipu . . . hahaha

1 comment:

  1. sedap kan??? slalu nya kalau ke sebelah pantai barat je banyak buah ni..jual kat r&r.. kat sini tak tahu pulak ade ke x? hijau lebh sedap dari merah.. hihih.. mcam nak g cari jek.. hihih

    ReplyDelete