Monday, February 14, 2011

Misi ke sekolah



Smlm ada mesyuarat PIBG dan preview smart reader kat sekolah Syirah....
teacher call mintak aku ngan asben dpt hadir, masa tu jugak dia ckp ngan syirah,
pujuk2 supaya dtg sekolah Isnin.
Wahhh..~!! terharu aku tgk, semua teacher kenal dia,
even hanya hampir 2 minggu sekolah.
Lepas tu dah tak pegi ...

Semangat tu dah ada aku tgk bila dia blk rumah...mcm2 sekolah plan, jalan2 KLCC, Melaka, PD, mcm2 event nak buat...

Bgn pagi dia dah start jugak, nangis...tak nak mandi, tak nak pakai baju kuning, ngantuk, nak tgk tv...mcm2 alasan dia...
dgn sepenuh tenaga yg ada, aku angkat jugak syirah ke bilik air,
makin kuat menangis, terus aku jirus...
dalam hati aku sayu, tp aku kene kuat...kalu tak, sampai bila la mcm tu...
menangis lg dan lg...teresak2...
pak cik anto ke sekolah, sampai pun nangis lg...dalam hati aku hanya berdoa semoga dia akan ok...

Dalam pukul 10 aku sms teacher kelas dia, alhamdulillah ok pun dia dlm kelas...cuma dari rumah la dia liat nak ke sekolah, sampai sana dah ok..
hari2 mmg kene jadi mama tarzan la nampak nya...wahhh...~!! gitu

Masa jemput syirah blk kul 12 lepas siap dia mkn, dia kasi bungkusan...
"mama, nie hadiah utk mama" terkejut aku...
igtkan di sekolah dia ada aktiviti membuat bungkusan utk parent ke hape,
rupanya itu mmg hadiah utk aku...
"Teacher kasi hadiah harijadi mama" ...
huhuhu..terharu nya mama...then cepat2 ckp kat syirah, kalu syirah selalu pegi sekolah, nanti syirah pun boleh dpt byk hadiah tau...hehehe..

Thanks buat teacher2 sekolah syirah yg bagi hadiah nie...even anak aku tak pegi sekolah, hadiah utk aku tetap ada...hehehe...~!!

No comments:

Post a Comment