Friday, November 26, 2010

Episod baru


Tgh semangat2 mengupdate diet harian aku, dgn menu2 diet aku ... tiba2 blog aku nie sunyi sepi tanpa sebarang coretan ... tu adalah kerana aku sudah positif ( double line) ... kebelakangan nie aku asik tak sihat, rupa2nya ada berita gembira buat diri aku dan juga family aku ... aku disahkan pregnant ... syukur Ya Allah, syukur Alhamdulillah ... aku masih diberi peluang utk pregnant lg ... sebak aku menerima berita gembira ini dari doc ... Moga kali ini kandungan aku sihat2 dan selamat hendaknya ... Pada kawan2 doa2kan la aku yerk .. usia kandungan aku baru 7 minggu, masih jauh perjalanan nya.

Morning sickness, mmg terjadi pada aku ... pening, loya, muntah, sebu perut ... tp tidak seteruk masa syirah hari tu ... makan boleh mcm biasa, cuma yg aku perasan aku kene mkn makanan yg pedas2, yg manis pasti akan keluar blk ... air pulak hanya yg berais, air kosong/suam/panas mmg tak boleh masuk tekak ...

Ya Allah, Kau peliharalah kandungan ku ini dari sebarang perkara2 yg tak baik .. terima kasih pada pn syima yg memberikan beberapa ayat2 Al-Quran utk dibaca setiap hari. Nasihat doc, tak boleh travel jauh2, tak boleh kerja kuat, so kene rileks byk2 diawal2 nie, kerana aku baru sgt keguguran ... aku pun masih trauma, semoga semangat aku juga kuat !

5 comments:

  1. alhamdulillah.. syukur.. semoga ALLAH melindungi k.za dan baby. seronok betul thn depan ramai geng.. hihihi.. Allah sentiasa bersama org yg bersabar.

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah .. TQ lieza, jambu smlm, i likeee ... hehehe

    ReplyDelete
  3. tahniah zaa.. nanti jgn lupa untuk raikan detik bahagia anda.. lawati http://kawankawanphoto.blogspot.com hehehe

    ReplyDelete
  4. macih bg sam ... hehehe .. kawan kawan yekk .. okeh nak boh kat blog ai ...

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum kak za..TAHNIAH ye..Alhamdulillah, akhirnya syirah bakal jd kakak. Moga kandungan akak kali ni dilindungi olehNya. Aminn..

    ReplyDelete